سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای زندگی
 

 

 

اون قدیما وقتی توی  یک برنامه تلویزیونی از خواننده ای دعوت میکردند بعد از اینکه خواننده ی مورد نظر روی شعری که قبلا خوانده لبها را تکان می داد و مینشست کنار مجری ، مجری از خواننده می خواست که به طور زنده چند بیتی را خوانندگی کنه و ما بینندگان محترم پیش خود می گفتیم : به عجب صدایی / اَه چه صدای بدی . ولی اگر صدای خواننده خوب بود یا بد مطمئن بودیم که همین خواننده بوده که آن قطعه ای که ما چند دقیقه قبل شنیدیم روخونده ولی الان اگر خواننده ای مهمان برنامه ای باشه مجری از او نمی خواد که به طور زنده بخونه چون می دونه صدای اصلی این خواننده با صدایی که ما شنیدیم کلی توفیر داره چرا که با این پیشرفتی که دستگاه های موسیقی کردند کمتر پیش می یاد صدای ترانه ای که می شنویم با صدای خواننده ی همان ترانه بدون آهنگ و دستگاه تقریبا یکی باشه . در همان قدیم ها یک نفر اگر می خواست خواننده بشود باید کلی کلاس می رفت کلی در حمام خانه شان ! تمرین آواز می کرد ولی الان هر کسی که بخواد به لطف دستگاه های موسیقی و تنظیمات فوق العاده می تونه خواننده بشه که این طور خواننده شدن به نظر من کار خیلی مسخره و هجویه چرا که آن قدر صدا مصنوعی می شود که کمتر رغبت میکنی بیشتر از یک بار آن ترانه روگوش کنی . باور کنید حتی خودِ خواننده هم از صدایی که بعد از افکت گذاری و تنظیمات دیگه روی صدایش می شنوه کف می کنه ! به خاطر همین هم هست که الان اکثر خواننده ها صداهای شبیه به هم دارند .

یکی از خانم های فامیل ما باعث شده در دل من یک آرزو به وجود بیاد ! من و بقیه فامیل تا به حال نشده صورت این خانم رو بدون آرایش ببینیم باور کنید آرزو دارم یک بار بدون آرایش اونو ببینم تا ببینم اصلا چهره واقعیش چه شکلیه؟ شاید خیلی از خانم هایی که  در جامعه با آرایش کامل ظاهر می شن رو وقتی در خونه شون ببینیم اصلا نشناسیم از بس وقتی می خوان از خونه خارج بشن انواع لوازم آرایش روروی صورت خود خالی می کنند و چهره ی خیلی مصنوعی ای پیدا می کنند .

غذاهای آماده و کنسرو شده از برنج سفید گرفته تا زعفرانی قورمه سبزی و قیمه و فسنجون ، انواع سوپ و حلیم و آش نیمه آماده ، حتی حلوای نیمه آماده و حتی تر کله پاچه فکر کنید قورمه سبزی و کله پاچه و فسنجون که باید روی گاز بمونند تا خوب جا بیفتند رو توی قوطی کردند و به خورد مردم می دهند قطعا کیفیتی که غذای خونگی داره و به قول معروف با عشق پخته می شه و از تمیز و سالم بودن تمام مواد غذایی به کار رفته در اون غذا مطمئنی رو غذای کنسرو شده ی بیرون نداره غذای کنسرو شده مزه ی مصنوعی داره .

خیلی از محصولاتی که در اطراف خودمون می بینیم از همین مصنوعیات ! هستند . زندگی راحت تر ولی بی کیفیت با محصولات مصنوعی .مثل عکس .

حالا در کنار این محصولات مصنوعی بی کیفیت در نظر بگیرید دست و پاو دندان مصنوعی رو که با اینکه کیفیت دست و پاو دندان واقعی روندارند ولی کمیت خوبی دارند و تا حدودی می تونند نیاز صاحبشون رو بر طرف کنند .

چند وقتیه به این فکر می کنم که چرا فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه بیشتر از اینکه مورد توجه کودکان واقع بشه مورد پسند و دید بزرگترها قرار گرفته بعد به این نتیجه رسیدم که کودک امروز فیلمی که میبینه اگر چه به نام کودکه ولی در اصل جز بد آموزی و وحشت برای بچه پیامد دیگه ای نداره و کودک دلبندمان عادت به دیدن همان فیلم های به اسم کودک ولی بی سر و ته میکنه ولی پدر و مادر همان کودک که در دوران شیرین کودکیِ خود فیلم هایی مثل الو الو من جوجوام ، گربه آوازه خوان ، سفر جادویی و دزد عروسک ها رو دیده با اومدن فیلم این چنینی برای رها شدن از زندگی پر مشغله ی بزگتر بودن و خاطره بازی با دوران کودکی خود راهی سینما می شه .

یک سوال دیگه چرا بخش هایی که در کتاب های درسی مربوط به جنگ بود حذف شده ؟ جوابی که یک نفر داد این بود که :  گفته اند جنگ روحیه بچه ها را خراب میکنه . من میخوام بپرسم ما که بچه جنگیم و والدین ما که در دوران جنگ زندگی کردند این قدر روحیه مون خراب و داغونه که این تصمیمو گرفتن ؟ یعنی نسل بعد از ما نباید بدونه که این سرزمین چند سال در حال جنگ با عراق بوده و شهید و جانباز و اسیر دادیم؟ یعنی بچه ها قراره بی هویت باشه به نظر من جنگ یه نقطه ی پررنگ تو تاریخ این سرزمینه که همه ی نسل های بعد باید بدونن که در یک جنگ 8 ساله کوچکترین امتیازی به کشوری که به ایران تجاوز کرده داده نشده و چه خون هایی برای این سرزمین ریخته شده حالا این مسئولان چرا اینقدراصرار دارن این نقطه ی پررنگ رو محو کنن نمیدونم .

 

 


[ شنبه 91/7/22 ] [ 5:11 عصر ] [ s.hasanizadeh ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 196642