سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای زندگی
 

 


ووووی حرصم میگیره دختره توپول 8 سالشه جلوی نامحرم با بلوز و شلوار تنگ میاد بهش میگم خانوم چرا روسری سرت نیست ؟ لباست تنگه زشته جلوی نامحرم میگه واااا سارا من که هنوز به سن تکلیف نرسیدم . بله من متوجه شدم که از یک روز قبل از اینکه بچه به سن تکلیف برسه باید روسری سر بچه کرد و حجاب رو بهش فهموند تازه نماز هم که هنوزدرست و حسابی نمیخونه آخه چی بگم؟ پس کی باید بچه رو با مفاهیم دینی آشنا کرد وقتی هیچ مرزی بین محرم و نامحرم برای یه دختر 8 سال و نیمه تعریف نشده چه طور وقتی به سن تکلیف رسید انتظار داری مثل خودت که مادرشی چادر سرش کنه و نماز بخونه و محرم و نامحرم رو بتونه تشخیص بده ؟ یا یه پسر 12 ، 13 ساله یعنی ممیز نشده که حجابتو رعایت نمیکنی راحت دست میدی و بدون حتی یه روسری جلوش رژه میری والا ما که بهمون گفتن از پسر 9، 10 ساله نمیخواد چادر ولی یه روسری سرمون کنیم لباسمونم پوشیده باشه بعضی وقتا دلم میخواد یه دختر داشته باشم تا فقط لباس پوشیده تنش کنم بسکه دخترای 9،10 ساله و بعضا بزرگتر رو میبینم که چه قدر سن تکلیف براشون بی معنیه انگار حجاب دخترها هم جدیدا از 15 سالگی باید رعایت بشه امام صادق در حدیثی فرمودن :

«وقتى کودک به سن سه سالگى رسید، از او بخواهید که هفت بار «لا اله الاّ اللّه» بگوید، سپس او را به حال خود واگذارید تا به سن سه سال و هفت ماه و بیست روز برسد. در این هنگام، به او آموزش دهید که هفت بار بگوید «محمّدرسول اللّه» و سپس تا چهارسالگى او را آزاد بگذارید. در آن هنگام، از وى بخواهید که هفت مرتبه «صلى اللّه علیه و آله» را تکرار نماید و سپس تا پنج سالگى او را رها کنید. در این وقت، اگر کودک دست راست و چپ خود را تشخیص داد، او را در برابر قبله قرار دهید و سجده را به او بیاموزید و در سن شش سالگى رکوع و سجود و دیگر اجزاى نماز را به او آموزش دهید. وقتى هفت سال او تمام شد، به او بگویید دست و صورت خود را بشوید (در مورد وضو نیز به تدریج، وضو گرفتن را به او بیاموزید) سپس به او بگویید نماز بخواند. آن گاه کودک را به حال خود واگذارید تا نُه سال او تمام شود... در این هنگام، وضو گرفتن صحیح را به او بیاموزید و او را به نماز خواندن وادارید.»

البه فقط به زبان جاری کردن نیست باید مفهوم این کلمات رو هم به بچه مون آموزش بدیم چون یه بچه سه ساله هر چی بهش بگیم تکرار میکنه لااله الا الله هم یکی از همون هاست ولی باید مفهوم اینکه جز الله خدایی نیست و خداست که همه چیز رو آفریده و ما فقط یک خدا داریم و مفاهیمی از این دست رو به بچه باید یاد بدیم غفلت نکنیم خیلی می ترسم نکنه نتونم اونطوری که دوست دارم بچه مو با دین و خدا و دستورات اسلام آشنا کنم . بعضی از پدر و مادرها هم تو دستور خدا دخالت میکنن خب وقتی خدا میگه دخترها از پایان 9 سالگی حجابو رعایت کنن نمازو روزه شونو مراقب باشن حتما این توانایی رو تو دخترهای 9 ساله میدیده مگه ما که رعایت کردیم مُردیم ؟ ضعف کردیم از روزه گرفتن ؟ خب اگه دخترت لباسش پوشیده باشه به کجای دنیا برمی خوره ؟ متاسفانه خیلی ها بچه هاشون رو می خوان وسیله ی فخر فروشی قرار بدن می خوان با لباس کم تن بچه کردن و زیبایی های بچه رو در معرض دید دیگران قرار دادن پز بدن حیف نیست تن نحیف و زیبای بچه رو تو دید یه مشت آدمی تو خیابون قرار بدی که معلوم نیست قصدشون از نگاه کردن به بچه ی تو چیه ؟ تو مطمئنی همه سالم به بچت نگاه میکنن و هیچ فکر مریضی تو ذهنشون نمیاد؟ حیفه واقعا حیفه بخوایم فطرت پاک بچه ها رو با رفتار نادرستمون خراب کنیم . 


[ چهارشنبه 90/8/25 ] [ 4:40 عصر ] [ s.hasanizadeh ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 22
کل بازدیدها: 196713