سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای زندگی
 

 سلام .

 یک دغدغه مادرانه

  با توجه به آغاز رسمی مدرسه ها و دانشگاه ها و مهدهای کودک بد ندیدم یکی از دغدغه های مادرایی مثل خودم که بعضا مذهبی هستن رو با شما هم در میون بزارم و نظرتونو بدونم تو پست قبل گفتم که مهد کودکی که من رفته بودم شرایطشو بپرسم  یکی از برنامه هایی که برای بچه ها داشتن رقص بود اکثر مهدها الان همچین بخشی رو توی برنامه های اصلی خودشون جا دادن دلیل اینکه آموزش قرآن جای خودشو به این برنامه داده رو نمیدونم شاید عدم نظارت مسئولان مربوطه باشه شایدم درخواست خانواده ها کاری کرده که اولین محیطی که قراره با خیال راحت کودکمون رو از خودمون دور کنیم تا شروع به آموزش کنه تبدیل به محیط لهو و آموزش رقص با آهنگ بشه .

 چرا بچه هامون رو به مهد می فرستیم

  شاید خیلی هامون صرفا به این دلیل بچه مونو قبل از سن 5 یا 6 سالگی به مهدکودک بفرستیم که اونجا یه محیط کودکانست و بچه ها میتونن یاد بگیرن چه طور با همسن و سالهای خودشون ارتباط برقرار کنن البته اون مادرایی که شاغلن و مجبورن بچه هاشونو مهد بزارن قضیه شون فرق میکنه من منظورم با مامدراییه که خونه دارن و به دلایل مختلفی نصف روز یا چندساعت ( مهدساعتی ) بچه شونو میزارن مهد . با توجه به اینکه میدونیم بچه ها توی مهد کلاساشون مختلطه و اینکه آموزش رقص بهشون داده میشه واقعا لازمه بچه رو بفرستیم به همچین محیطی؟ اگه میخوایم بچه مون ارتباط با دیگران رو یاد بگیره میتونیم مثل من هر روز یا دو ، سه روزی یه بار بچه مونو ببریم پارک هم بازی میکنه و انرژیش خالی میشه ، هم ارتباط با بچه های دیگه و رعایت کردن حق دیگران _ توی صف وایسادن برای تاب بازی و سرسره بازی _ رو یاد میگیره.

 مهد قرآن

   بعضی از مهدها هم هستن که به عنوان مهد قرآن شناخته میشن و معمولا از دادن آموزش های بیهوده به بچه خودداری میکنن و سوره های کوچیک قرآن و شعرهای مذهبی به بچه ها یاد میدن مثل همون مهدهایی که همسن و سالای من بچه که بودیم میرفتیم با این تفاوت که  اون موقع اکثر مهدها مذهبی بودن ولی متاسفانه الان اینطور نیست من ترجیح میدم خودم هر روز کودکم رو به پارک ببرم تا زیر نظر خودم بازی کنه و خودم شعر و سوره های کوتاه رو یادش بدم تا اینکه ببرمش به مهدی که این گونه برنامه ها رو داره و طبیعتا بچه رو از آموزش های مذهبی محروم میکنه شاید خیلی ها این موضوع رو ساده بگیرن ولی وقتی بچه به سنی میرسه که دوست داره به مهد بره و چند ساعتی رو با بچه های همسن خودش بگذرونه این مسئله واقعا مهم میشه همونطوری که الان برای من مهم شده راجع به مراکز پیش دبستانی خبر ندارم ولی فکر نمیکنم اونجا از این خبرا باشه و فکر میکنم پیش دبستانی ها بیشتر نظارت روشون باشه تا مهدهای کودک . به هر حال شاید خیلی ها دنبال یه مرکز آموزشی ای برای بچه شون باشن که کلاس شنا و موسیقی و رقص و آواز و از اینجور برنامه ها داشته باشه تا بعدها بتونن از این هنرهای بچه شون جلوی همه تعریف کنن.

  جایگاه بچه های خانواده های مذهبی کجاست

   واقعا بچه های ما خانواده های مذهبی که دلمون میخواد فرزندمو رو جای مطمئنی بزاریم که با مسائل دینی و اسلامی آشنا بشه در کنار یادگیری شعر و نقاشی و نوشتن جایگاهشون کجاست ؟  میترسم با این رویه ای که مراکز آموزشی پیش گرفتن نتونیم اونطوری که میخوایم کودک و نوجوان و جوان خودمون رو بار بیاریم ، یه فرد مسلمون به معنای واقعی و اسلامی . یه بچه شیعه که مرید رهبرش باشه حرف خدا و ولایت فقیهش بر همه حرفها ارجحیت داشته باشه براش . خدایا کمکمون کن بتونیم نسل خوب و صالحی رو تحویل جامعه بدیم .الهی آمین


[ یکشنبه 90/7/3 ] [ 5:24 عصر ] [ s.hasanizadeh ] [ نظرات () ]

 

سلام

کلاس فوریت پزشکی که میرفتم تموم شد و فقط دوره بیمارستانش مونده که از 9 مهر به مدت یه هفته میرم بیمارستان ( ب ) و دوره مو میگذرونم بعدش هم ان شاءالله کلاس رانندگی . چند روز پیش داشتم تو خیابون راه میرفتم که دیدم یه زنه با مانتوی کوتاه تا سر زانو و دامن کوتاه که هم قد مانتوش بود بدون شلوار چند متر چلوتر رد شد نمیدونم جوراب پاش بود یا نه که اگرم پاش بود رنگ پا بود اونقده تعجب کردم که پیش خودم گفتم نه حتما اشتباه دیدم ولی متوجه شدم که سه تا مرده دیگه هم دارن با تعجب نیگا میکنن که به دیدم مطمئن شدم . رفته بودم شرایط مهد ساعتی رو بپرسم که امیرعباسو ببرم یه خانه سلامت کنار خونه مونه که کلاسای خوبی داره وابسته به شهرداریه قیمت کلاساشم مناسبه شرایط که نداشت گفت هر وقت آوردیدش بستگی داره بچه ها تو اون ساعت در حال انجام چه کاری باشن بازی یا نقاشی یا رقص! بعد که تعجب منو دید یه کم خودشو جمع و جور کرد و گفت آهنگ میزارن بچه ها دستاشونو تکون میدن بچه شما هم تو اون ساعت همون کارو انجام میده  قرآن و آموزش نماز که هیچ جایی نداشت ما تو مهد کودکمون قرآن حفظ میکردیم این شدیم با این مهدایی که رقص به بچه ها یاد میدن نمیدونم به کجا میخوایم برسیم. یه نکته دیگه اینه که چرا سریال و فیلمی ساخته نمیشه که همه با هم خوب باشن و غصه و قهر تو زندگی کسی نباشه ؟ یعنی واقعا زندگیا اینقد تلخ شده که تو تلویزیون نشون میده همش زنه داره گریه میکنه و مرده اعصابش خرده و داره ورشکست میشه .

حدود یه هفته پیش رفته بودیم تولد دختر 22 ساله یکی از اقوام چون شناخت داشتیم مطمئن بودیم ساده و بدون اهنگ مراسم برگزار میشه دختر جوان که تولدش بود دلش میخواست آهنگ بزاره مادر دختر مخالفت کرد وقتی آهنگ گذاشته شد من و دو سه نفر دیگه رفتیم توی اتاق تا آهنگو قطع کنن بماند که دختر جوان ناراحت شد و رفت یه گوشه ای بغ کرد ونشست ولی واقعا نمیشه یه تولد رو هم بدون آهنگ و خوب برگزار کرد؟ کاش همیشه وقتی صدای موسیقی تو جشن و مراسمی پخش میشه میتونستم به راحتی اون مکان رو ترک کنم یه جوری که به میزبان بفهمونم چرا نمیخوام تو اون مکان حاضر باشم و کاش برای میزبان ها مهم بود که احترام میزبان رو نگه دارن و خب آقا جان موسیقی داری اصلا دعوت نکن که ما هم نیایم بعد ناراحتی پیش بیاد البته متاسفانه الان خیلی ها میگن فلان موسیقی مجازه و باهاش حرکات موزون انجام میدن و فکر میکنن هر آهنگی که وزارت محترم ارشاد مجوز بده حلال میشه .

امیرعباس همچنان بلبل زبونی میکنه و غریبه و خودی هم سرش نمیشه هر جا بریم با همه کس گرم میگیره و کلا روابط عمومی بسیار بالایی داره و هر کی زنگ بزنه خونه ایشون باید گوشی رو برداره و جواب بده هر کی هم در رو میزنه ایشون درو باز میکنن . خیلی پراکنده گویی کردم هدف فقط به روز رسانی وبلاگ بوده و لاغیر .چیز خاصی به ذهنم نمیرسه من نمیدونم اینایی که تند و تند وبلاگشونو آپ میکنن مطلب چه جوری به ذهنشون میرسه.


[ جمعه 90/7/1 ] [ 9:54 عصر ] [ s.hasanizadeh ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 22
کل بازدیدها: 196899