سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای زندگی
 

امروز بعد از چندین روز که به خاطر بیماری امیر عباس بیرون نرفته بودم رفتم بیرون اول رفتم بانک که چون ساعت 8/05 صبح بود طبیعتا خلوت بود بعدش رفتم تره بار و کللللی خرید کردم یه عالمه میوه صندوق صندوق آورده بودن تره بار تعجب کردم برگشتم خونه خریدهارو جابه جا کردم ساع 9/30 بود تلویزیون روشن کردم و سرم گرم شد بعدش بلند شدی و دوباره زدیم بیرون خیابونا نسبت به اول صبح خییییلی شلوغتر شده بود مردمو دیدم با جعبه های شیرینی اونم دو تا دو تا تعجب کردم ولی باز اهمیت ندادم عابر بانک کار داشتم رفتم بعد از کلی تو صف ایستادن کارم انجام نشد عابر بانکا چرا این چند وقته اینقدر شلوغه؟ یعنی به یارانه ها ربط داره نکنه ملت دارن پول یارانه ها رو برمیداره ؟ بیخیال سیاسیش نکنیم رفتم خونه مامامنم اینا و جریان شلوغ بودن تره بار قنادیها و عابربانکها رو گفتم جواب شنیدم که " امشب شب یلداس " وااای اونقدر تو حال و هوای محرم بودم که یادم رفته بود آخه تازه عاشورا رو پشت سر گذاشتیم البته از برنامه عمو پورنگ که دیروز آهنگای دالام دیمبوی قبل از محرمو گذاشته بود فکر کردم نکنه محرم تموم شده من غافل بودم آها یادم افتاد امشب هم دعوتیم به مناسبت همین شب یلدا دیشب که خبر دعوت رو به همسری گفتم گفت " محرمه که " گفتم نمیدونم آخه یعنی باید بریم بشینیم آجیل و شیرینی بخوریم و بگیم و بخندیم مگه محرم نیست مگه هنوز هفتم امام حسین نشده با چه دلِ خوشی بریم مهمونی ؟ آخه اگه امشبو جشن نگیریم آسمون به زمین میاد؟ شب یلدا دیگه چیه ؟ دلت خوشه ها . ما باید حرمت محرمو نگه داریم حرمت شهادت امام حسین رو نمیدونم نمیدونم


[ سه شنبه 89/9/30 ] [ 3:34 عصر ] [ s.hasanizadeh ] [ نظرات () ]

خسته شدم از این همه مریضی که به جون کوچیک و بزرگ افتاده بزرگا با دل پیچه و تهوع بچه ها هم اسهال و استفراغ همه مریض این چند روزه تعطیلی هم که رعایت نکردن و اومدن تو هیئتها و همه جا میکرب و ویروس رو پخش کردن آخه مسلمون تو که خودت یا بچت مریضین بمونید تو خونه عزاداری کنید چرا میکرب پخش میکنید؟ و بقیه رو مریض میکنید؟

بگذریم چند روز پیش تصمیم گرفتم خورش به درست کنم با اعتماد به نفس بالا بدون اینکه از اینترنت سرچ کنم یا از کسی طرز تهیه بپرسم مشغول شدم اول پیاز داغ بعد گوشت خورشتی اضافه کردم و تفت دادم به ها رو کمیشو پوست کندم دیدم وای عجب بهی پوستش مثل ماه تمیز و صاف حیفه پوستشو بکنم بقیه رو با پوست ریختم و تفت دادم بعد هم رب رو اضافه کردم و زردچوبه گذاشتم کم کم بپزه و جا بیفته بعدش گفتم حالا برم ببینم واقعا طرز پخت صحیحش چیه نکنه شلم شوربا بشه نشه خوردش رفتم سرچیدم و نتیجه و طرز پخت صحیح رو   گذاشتمبراتون که اگه خواستید درست کنید خیلی خوشمزه میشه  مواد به کار رفته در خورشت به که درست کرده بودم فقط همونا بود خداییش خیلی هم خوشمزه و عالی شد

مواد لازم:
- گوشت خورش، 350 گرم
- به، 2 عدد متوسط
- آلو بخارا، 100 گرم
- پیاز، یک عدد متوسط
- شکر، یک قاشق سوپ‌خوری
- رب گوجه‌فرنگی، یک قاشق سوپ‌خوری
- زعفران ساییده شده، یک قاشق چای‌خوری
- زردچوبه، یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:
1 – ابتدا به‌ها را شسته و پس از پوست‌گرفتن، به صورت هلالی برش بزنید؛ سپس داخل تابه‌ای مقداری روغن بریزید و به‌ها را داخل آن سرخ کنید.
پس از اینکه برش‌های به تغییررنگ پیدا کرده و نرم شدند، شعله اجاق‌گاز را خاموش کنید و تابه را کناری بگذارید.
نکته: شما می‌توانید به جای پوست‌کندن به‌ها، آنها را با پوست برش داده و به همان صورت تفت دهید.
2 – آلو بخاراها را شسته، سپس داخل کاسه کوچکی حاوی آب به مدت حدود 2 ساعت خیس کنید.
نکته: باتوجه به اینکه آلو نقش طعم‌دهنده به غذا را برعهده دارد، میزان آن را بسته به ذائقه‌تان می‌توانید کمتر یا زیادتر کنید.
3 – پیاز را هم پوست کنده و پس از شستن به صورت خلالی خرد کنید. سپس در قابلمه‌ای که برای پخت خورش آماده کرده بودید، مقداری روغن بریزید و روی حرارت اجاق‌گاز قرار دهید. وقتی روغن داغ شد، پیاز خردشده را داخل آن بریزید و بگذارید تفت داده شود. حین سرخ‌شدن، زردچوبه را هم به پیاز اضافه کنید. در این فاصله زمانی، گوشت را بشویید و به اندازه مناسب برای خورش خرد کنید؛ سپس داخل سبدی بریزید تا آب حاصل از شست و شوی آن خارج شود. حالا در مراحل پایانی سرخ‌شدن پیازها، گوشت خردشده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تکه‌های گوشت نیز در روغن تفت داده شود. پس از آن، پودر زعفران را افزوده و با گوشت و پیاز مخلوط کنید.
4 – در قابلمه حاوی گوشت و پیازداغ، مقداری آب جوشیده بریزید. در آن را بگذارید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا گوشت بپزد. پیش از کامل‌شدن پخت گوشت یا پس از گذشت حدود یک ساعت، آلو بخارای خیس‌شده را به آن اضافه کنید و به حرارت‌دادن ادامه دهید تا گوشت به طور کامل بپزد.
نکته: شما می‌توانید آلوها را در ظرف دیگری به صورت جداگانه بپزید و سپس به گوشت اضافه کنید ولی پختن گوشت به همراه آلو باعث بیشتر طعم‌دارشدن گوشت و در نتیجه خورش می‌شود.
5 – پس از آنکه از پخت گوشت به همراه آلو مطمئن شدید، به‌های سرخ‌شده را به همراه شکر به مواد اضافه کنید.
نکته: مقدار شکر نیز بستگی به ذائقه شما دارد. اگر به‌های خریداری‌شده برای خورش ترش‌مزه‌ هستند، مقدار شکر را اضافه کنید.
6 – در مرحله پایانی ابتدا رب را در تابه کوچکی به صورت جداگانه در کمی روغن تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود و سپس به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. میزان حرارت شعله را کم کنید و بگذارید خورش به مدت یک‌ربع دیگر نیز به جوش‌زدن ادامه دهد. حالا دیگر خورش آماده است.
نکته: اگر آب باقیمانده برای خورش کافی نبود، مقداری آب جوشیده به آن اضافه کنید و بگذارید یکی دو دقیقه بجوشد.

روشی سریع برای پخت خورش
درصورتی که وقت شما تنگ است، می‌توانید به جای انجام مراحل فوق از روش زیر استفاده کنید:
پیاز و زردچوبه را در روغن داخل دیگ زودپز سرخ کرده و سپس گوشت را به این مخلوط اضافه کنید. پس از تفت‌دادن گوشت و اضافه‌کردن زعفران و مقداری آب، در دیگ زودپز را ببندید و بگذارید گوشت بپزد. در این فاصله به‌ها را نیز تفت دهید. پس از پخت گوشت، بقیه مواد – یعنی آلو، به سرخ شده، شکر و رب – را به طور همزمان اضافه کنید و دوباره به مدت نیم‌ساعت روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید. پس از گذشت این مدت، خورش آماده خواهد شد.


[ شنبه 89/9/27 ] [ 2:0 عصر ] [ s.hasanizadeh ] [ نظرات () ]

روز دوشنبه 7محرم : شب قبل تا صبح پسرک بالا آورد صبح زود بردمش دکتر آمپول و شربت تب بر و ضد تهوع و چرک خشک کن داد دواها رو به سختی میخورد خدا رو شکر اشتهاشو از دست نداد ولی هر چی میخورد یه ربع بعد همه رو بالا میاورد تبش ادامه داشت عطش داشت مرتبا درخواست آب و شیر لیموشیرین و نارنگی هم خوب میخورد ولی همچنان بیحال امسال محرم هیچ جا نرفتم یه شب که بردمش هیئت اونقدر بهونه باباشو گرفت که آوردمش توی خیابون تا اون راه بره من هم از بلندگوهای خیابون صدارو بشنوم با اینکه حال درستی نداشه شب تاسوعا دلم نیومد تو خونه بشینم رفتیم هیئت و برگشتیم تهوعش که بهتر شده بود دوباره شروع شد تا روز عاشورا ادامه داشت صبح عاشورا دوباره رفتیم دکتر گفت چرک خشک کن که دکتر نوشته با توجه به وزنش زیاده نصفشو باید بخوره البته دکتر دومی فقط دواهای دکتر اولی رو نگاه کرد و به خودش زحمت معاینه ی بچه رو نداد یه ماسک هم گذاشته بود که مبادا از مریضا مریضی ای چیزی بگیره دوباره آمپول زد و برگشتیم خونه شربت جدید ضد تهوع که هر 8 ساعت 5 قطره باید بخوره کارساز بود و تهوعش خوب شد تبش هم کم شده و هی قطع و وصل میشه اسهالش هم تقریبا قطع شده خدا کنه این بیحالیش هم خوب بشه همش یه گوشه ای خوابیده شده یه تیکه استخون حالا به همه ی اینها سرماخوردگی شدید همسری رو هم اضافه کنیم ببینید چه حالی داشتیم این تاسوعا و عاشورای امسال دو تا مریض و بیحال خدایا همه مریضا رو شفا بده .   الهی آمین


[ جمعه 89/9/26 ] [ 12:8 عصر ] [ s.hasanizadeh ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 196146